Säsongen lever vidare - fiaskot undveks i sista minuten

Jag har jobbat långdag i dag. Totalt såg jag åtta minuter av kvällens match mellan Almtuna och Malmö. Det räckte för att få mitt hjärta att slå hårt. Ruskig dramatik måste jag säga. Oavsett vad vi alla känner fram och tillbaka kring allt som har hänt så måste man säga att Allsvenskan inte kunnat avslutats så mycket vassare. Redhawks avgjorde 19.03 i den tredje perioden. Oskarshamn säkrade sin "förkvalserieplats" 19.33 i den tredje perioden mot Rögle. Sjukt. Helt sjukt.

Tack vare Linus Klasens mål i sista minuten i kväll blev Malmö bättre den här säsongen än förra. Dock endast med en ynka poäng, vilket gav en placering högre. Vi får se vad Redhawks har att ge i en "förkvalserie" men det känns som att pressen nu har lagt sig en aning i och med att grundserien kan avslutas och läggas till handlingarna tills vidare. Nu får man göra det bästa av situationen och se möjligheterna.

Vad jag känner inför "förkvalserien"? Svårt, det blir jättesvårt. Västerås är ju ett lag som verkligen inte passar Malmö bra och givetvis får de ses som favoriter i den här serien i och med utgångsläget. VIK var ju ändå bara fyra poäng ifrån en direktplats och är ett modernt, fartfyllt lag. Hursomhelst, det ska ju spelas om det.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0