Förändringens vindar blåser på nytt

Det är väldigt längesedan jag bidrog med något alster här på bloggen. Tiden har på något sätt inte riktigt räckt till för att skapa något läsvärt. Nu när A-lagssäsongen är över skall jag försöka ge er min syn på de som sker i Kvalserien och SM-slutspelet såväl på senior- som juniornivå.

Men vi börjar med något helt annat. Om ett par timmar kommer nämligen Malmö Redhawks att presentera två nya chefer. En för sporten och en för den löpande verksamheten. Både Stefan Nyman och Anders Olson får lämna sina positioner. Att Nyman hängde löst var väl knappast oväntat med tanke på de uteblivna resultaten från den gångna säsongen. Förvisso har laget spelat en betydligt bättre ishockey under de kanske tjugo senaste matcherna, där även resultaten börjat trilla in. Men sett över hela säsongen är Malmö Redhawks 2011/2012 naturligtvis en oerhört stor besvikelse.

Klockan 14:00 skall alltså de nya namnen presenteras. Jag hoppas få se Patrik Sylvegård som Sportchef - samtidigt som han finns med som någon form av tredjetränare. Alltså i samma roll som Nyman haft under den här säsongen. Sylvegård passar in på allt det som styrelseordförande Tommy Qvarfort vill se i framtidens Malmö Redhawks. Lokal förankring. Förvisso kommer "Sly" från Örebro, men för mig är hans namn synonymt med Malmöishockeyn.

Sylvegård har dessutom blivit en media- och fansfavorit sedan han klev in som assisterande tränare. Nu verkar han förvisso ha trampat lite i klaveret efter måndagens matcher, men han är och förblir en person som måste få vara kvar kring laget även framöver.

När nu såväl Olson som Nyman så börjar jag fundera än mer kring Hugo Stenbecks fortsatta engagemang. För visst var det väl han som handplockade såväl VD som Sportchef? Kan detta innebära att majoritetsägaren kommer att försvinna? Jag sitter sannerligen inte inne med något givet facit på detta. Men på något sätt känns det lite så när nu både Olson och Nyman får lämna skutan.

Om ett par timmar vet vi säkerligen mer.

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Broder D

Inför förra säsongen kändes det inte riktigt bra, men jag får säga att den lösningen som Malmö har kommit fram till nu känns förbannat bra. Det kommer säkerligen att ta tid för Sylvegård & co att komma in i det, men precis som satsningen på egna produkter så måste det få ta tid att lära sig sina nya roller. Jag hoppas personligen att vi fans och sponsorer ger denna nya ledningen tid och tålamod de närmsta åren, för vi vet att media inte kommer att göra så.

2012-03-14 @ 15:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0