En klagande text igen...

Jag skulle så klart skrivit efter matchen mot Mora i går.
Ibland tar det dock emot så pass mycket att det bara inte går.
Det blir jäkligt mycket känslor och svårt att hålla sig sansad.

Lite mindre än ett dygn senare är jag nog inte så mycket klokare eller lugnare. Ju mer jag tänker på det, desto värre är det. Jag kan inte begripa hur Malmö kan gå ut i den avslutande veckan och förlora två matcher i följd på ett sätt som inte är vackert någonstans. I andra perioden mot Mora kvitterade Redhawks till 1-1 och det skapades faktiskt tillräckligt bra chanser för att göra ett par mål till. Utöver det var dock MIK det klart bättre laget på isen. Mora hade en helt annan energi, vilja, närvaro och speed. Det vill säga grundläggande faktorer som betyder allt nu på slutet.

Bottennappen i veckan har blivit en rejäl knock och påminnelse om hur detta, trots allt, spelskickliga lag har hamnat i en så pass usel situation från första början. Där finns för många fripassagerare i laget. Där finns för många egon som vill och tar plats men utan att ge tillräckligt mycket tillbaka till medspelare, ledare, fans och sponsorer som tack för det förtroende de har givits. Skamligt är ordet.

När jag blev som mest sur och arg i gårdagens match mot Mora? Det var inte när Mora gjorde sina mål eller när domaren vägrade plocka givna utvisningar i den första perioden. I stället var det på slutet av matchen när två Malmöspelare skämde ut sig. Jean-Luc Grand-Pierre är som han är och brukar göra korkade saker till och från. Onödigt att gå på MIK-spelaren i det läget var det i vilket fall som helst. Däremot, Linus Klasen. Bedrövligt illa. Vilket uppträdande, helt oacceptabelt. Många kan säkert tycka att det är en "töntgrej" men i min värld var det så jäkla respektlöst att bara lämna matchen helt med 31 sekunder kvar att spela.

Klasen är en spelare som jag sällan har kritiserat under säsongens gång här på bloggen. Jag har ändå tyckt att han har presterat hyfsat och försökt vara kreativ och delaktig. Hade hans ytterforwardskompis varit en speedkula med målsinne så hade passningspoängen ökat med 15-20, Tomas Kollar har som bekant bränt en rad fina lägen. I dagens läge har jag emellertid tröttnat på Linus beteende. Kom inte hit och ta lagkaptensbindeln om du inte är redo att stå upp för den. Kom inte hit och ta ansvar om du inte är beredd att visa respekt mot människorna i Malmö Arena. Att lämna isen med 31 sekunder kvar vid en tvåminutersutvisning är ett hån mot medspelarna, Mora, domartrion, funktionärer, publiken som satt/stod kvar, sponsorer och klubbledning. Ruttet!

Nu har vi ett drygt dygn kvar att ladda om till Almtunamatchen. En batalj som kan bli den sista den här säsongen. Tar inte Malmö tre poäng är det troligen över, Mora lär nämligen vinna sin match. Om Redhawks skulle misslyckas med att vinna når man faktiskt ett sämre resultat än under Robert Ohlsson förra säsongen. Hemska tanke.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: mff

Speedkula med målsinne=Nicolai Meyer! Hade han fått förtroende tror jag att han hade öst in mål i allsvenskan.

2012-03-01 @ 23:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0