Final i Oddset Hockey Games

Om ett par timmar gör Tre Kronor och Finland upp om turneringssegern i Oddset Hockey Games. Jag finner förvisso de här Euro Hockey Tour-turneringarna som måttligt underhållande och nyttjar matcherna mest som tidsfördriv, men den avslutande matchen i Stockholm får väl ändå ses som den hetaste under vintern. Matcherna mellan Sverige och Finland är ändå något extra, även när det bara är ”träningsmatcher”. Som svensk vill man inte gärna förlora sin egen turnering – och framför allt inte mot lillebror från öst.

 

Precis som brukligt har jag följt de två tidigare matcherna med måttligt engagemang. Av det jag ändå bevittnat tycker jag att svenskarna varit ganska vassa. Det skulle ha varit tre poäng mot tjeckerna i torsdags, men trots den förlusten toppar Sverige tabellen inför eftermiddagens ”final”.

 

Tjeckien går i skrivande stund mot en meriterande seger mot Ryssland. Det innebär att tjeckerna passerar såväl Sverige som Finland i tabellen, men trots detta är tjeckerna redan borta från turneringssegern.

 

Vad krävs då för att vinna turnering? Besegra Finland. Så simpelt är det. Straff- eller förlängningsseger räcker, men om finnarna lägger beslag på bonuspoängen går de segrande ur turneringen tack vare inbördes möte. Tiden som gäller för matchen är 15.30. Kanalen? SVT2.

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Johan

Trevlig match, dålig inramning. Nästa år är det upp till bevis för Malmöpubliken. Gött med seger!

2012-02-12 @ 18:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0