Bottennapp inledde ödesveckan

Malmö Redhawks fortsätter att leverera oväntade resultat. Lika lite som jag förväntade mig tre poäng i Södertälje, lika lite förväntade jag mig en så pass klar förlust som den mot Borås i går kväll. Jag varnade förvisso inför matchen mot Borås om att det skulle bli tufft och att BHC inte på något sätt fick underskattas. Att det dock skulle sluta i noll poäng på det sätt det gjorde kändes alltför förnedrande.

Jag förstår inte riktigt hur Malmö fungerar nuförtiden. Jämna matcher vinner Ulf Taavolas mannar nästan alltid. Däremot vid förluster, så rinner det oavsett motstånd iväg rätt rejält. Märkligt beteende och förödande för målskillnaden.

Nåväl, nu gäller det att ladda om till matchen mot Mora som kommer spelas inför storpublik. Vinner Malmö den så är man i princip klara för "förkvalserien" i vilket fall. Det känns dock onödigt att gå in med så mycket press i en av de två sista matcherna i grundserien. Å andra sidan har MIK också press på sig. Det i princip måste bli seger i arenan i morgon om inte säsongen ska vara slut där.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: mff

Storpublik? Hur många sålda?

2012-02-28 @ 19:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0