Hoppas att vi ses i Mora

Gårdagen innebar ett väldigt uppsving vad gäller våra besökssiffror. Givetvis har vi MrMadhawk att tacka för detta. Självklart är det jättekul att han vill länka till vår, åtminstone hittills, lilla blogg. Samtidigt sätter det viss press på mig och min kollega att fortsätta leverera – för vi vill givetvis att ni fortsätter att titta in här hos oss!

 

Det märks dessvärre att det är väldigt stor stiltje och semester på många håll. De flesta trupper är spikade – även om jag klart och tydligt framförde min ståndpunkt kring mitt eget lags långt ifrån breda trupp i mitt senaste inlägg. Tyvärr kan vi inte bjuda på några smaskiga rykten eller något i den stilen.

 

Det faktum att det är lite aktivitet gör det väldigt svårt att hitta uppslag att skriva om. Dock känns det oerhört skönt att veta att säsongen närmar sig med stormsteg. I morgon är det bara tre veckor kvar till första träningsmatchen, mot Sparta Sarpsborg på gamla hederliga Isstadion.

 

Premiären av HockeyAllsvenskan ligger förvisso fortfarande en bra bit in i framtiden, men den tiden lär flyga förbi och snart sitter/står vi där, uppe i FM Mattsson Arena i Mora och bevittnar Leif Strömbergs mannar utmanövrera hemmalaget. Jag hoppas att vi kan vara riktigt många som åker upp. Det hade varit en mäktig upplevelse att få se ett par hundra likasinnade uppe i Dalarna den 17 september. Med tanke på att det är lördagsmatch och att Redhawks Support arrangerar resa tycker jag att vi borde kunna fylla ett par bussar.

 

Ska jag drömma lite hade jag velat återuppleva det som skedde i Leksand, rent läktarmässigt, under våren 2009. Förhoppningsvis hade detta, tillsammans med ett positivt resultat på isen, genererat att många sedan slutit upp till den första hemmamatchen, måndagen den 19 september, då Bofors kommer på besök. Möjligt att många tycker att det är en skitmatch just mot "Bosse", men jag måste säga att dessa matcher är några av säsongens höjdpunkter. Inte minst matcherna uppe i Nobelhallen – men dessa kommer jag nog att beröra i ett senare inlägg.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0