Någonting på gång i Malmö?

Ser att SVT-Sportens Dusan Umicevic, det vill säga Dragan Umicevics bror, har lagt en tweet om att "Det kommer hända grejer i Malmö i dag. Förändringar." Ska bli riktigt intressant att se vad det blir, om det blir något. Det känns ju dock som att Dusan har rätt så bra insyn här. Antagligen blir det spelare som får lämna. Det känns väl mest troligt i detta läge. För att Stefan Nyman ska kunna värva nya spelare måste han ju som bekant skicka iväg spelare och hitta nya lösningar med deras kontrakt, åtminstone enligt styrelsen.

Faktum är att denna vecka känns lite grann som "sista chansen" för Malmö Redhawks och sportchef Nyman att göra förändringar under årets säsong. Nu har laget en matchfri period enda fram till lördag eftermiddag. Sedan väntar en allt intensivare period igen under slutet av januari med viktiga och antagligen täta matcher. Ska laget komma samman och göra ett par förändringar som kan förändra läget så är det nog dags nu. Annars glider säsongen helt ur händerna på klubben.

Min förhoppning är att slovakerna, Miroslav Lazo och Ivan Ciernik, får gå. Här tror jag att laget kan bli vassare genom att ersätta med bara en snabb och skicklig ytterforward, faktiskt. På backsidan behövs konkurrens. Jean-Luc Grand-Pierre har tappat ordentligt den sista tiden. Stefan Lassen är alltid ett riskmoment. Robin Weihager blandar och ger. J.D. Forrest motsvarar inte förävntningarna. Det finns helt enkelt för få att lita på, på backsidan.

Dagen får utvisa om det ligger någon sanning i det här.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: Gösse

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är Nyman som får gå och vi får en riktig huvudtränare. Tror Tavola bara skulle vara huvudtränare tills man hittat den rätta. Om Nyman får sparken kan man börja hoppas att dom spelarna som inte levererat åker och att nya kommer in blandat med juniorer.

Sålänge nyman sitter där har jag inga förhoppningar att han ska lyckas bättre denna gången.

När det gäller spelare tycker jag att vi behöver två stabila bra deffensiva backar som kan ge trygghet där bak.

Forwards mässigt tycker jag att en snabbåkande ytterforwars skulle sitta fint som är på väg uppåt i karriären och kan göra mål. Sen kan man spela inn juniorer. Eller en bra deffensiv back och sätt ner Mattsson där bak

2012-01-10 @ 16:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0