Mindre än två timmar till nyckelmatch

Oj, vad jag känner mig laddad för dagens match mot Södertälje. Jag undrar om det inte är "Småkronorna" som har fått upp mitt hockeysug rejält igen. Det är ju rätt fint att vara med i ett vinnande lag. Nu är det ju dock Malmö Redhawks som gäller och där har inte vinsterna strömmat in...alls, i princip. Efter Örebro-insatsen finns det ändå hopp och det är väl det jag lever på inför eftermiddagen. Jag hoppas verkligen att laget gör allt för att försvara dels sin heder, dels "förkvalserieplatsen" som trots allt får ses som väldigt viktig att nå. Det hade varit en katastrof att komma utanför i år igen.

Framförallt hoppas jag på storpublik i kväll. Gratis inträde trots allt. Det kan hjälpa laget framåt och få upp energin på sikt. Dessutom finns där revansch att utkräva på Södertälje, som förnedrade vår klubb rätt hårt uppe i AXA Sports Center i höstas.

# # #

Ser att Örebros Christoffer Norgren är avstängd tills vidare i väntan på dom från disciplinnämnden. Skönt att det händer något i ärendet. Jag tycker att det måste markeras. Peter Andersson kan tala om att Norgren inte är den typen av spelare som gör något sådant, men det har hänt och det var fult. Punkt. Lirare måste skyddas, det är inte acceptabelt att Linus Klasen ska behöva ta extra skit. Sen får alla andra snacka plånbok och puckkär spelare.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0