Häggström kan vara en bra injektion

Senast i går skrev jag om att jag ville se en Stefan Nyman som tar det lugnt på transfermarknaden. Så blev det inte. I stället värvades Magnus Häggström in från ärkerivalen Rögle i dag. Både bra och dåligt. Det kan kortsiktigt vara en bra värvning, då Häggström kan stå för en injektion som kan behövas i laget. Powerforward, stor och bra tryck i det han gör. Dessutom högerskytt. Långsiktigt undrar jag dock hur detta kommer påverka klubben. Vi ska ha klart för oss att J20-spelarna återigen väljs bort. Att ta istid i Malmös A-lag känns inte bara svårt, utan kanske rentav omöjligt. Har Malmö ens en plan för sina unga lirare? Där är jag väldigt orolig inför fortsättningen.

Förhoppningsvis kan Miroslav Lazo och/eller Ivan Ciernik tänka sig lämna Redhawks innan sista januari. Då skulle det ändå kännas som att Nyman faktiskt tar hänsyn till helheten. Jag anar dock att ytterst få klubbar skulle vara intresserade av att ta över Lazo och/eller Ciernik. Möjligtvis om Redhawks skulle acceptera att betala minst 50 procent av deras löner säsongen ut.

Jag hoppas verkligen att Pathrik Westerholm är redo att köra mot Västerås i morgon. En fjärdekedja med Häggström, Morten Green och Westerholm hade varit riktigt häftig. Plötsligt skulle Malmö faktiskt ha ett lag med balans - grovjobbare och finlirare i en mix. Alltså som det borde ha sett ut för ett halvår sen, lite drygt.

Nåväl, vi får se var detta landar.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: mff

Hur många biljetter har sålts till derbyt på måndag?

2012-01-27 @ 22:29:13
Postat av: Daniel

OS-Laget forwards tack!?

2012-01-28 @ 11:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0