Positiva trenden håller i sig

Malmö Redhawks håller ångan uppe och betvingade Sundsvall med 2-1 i går. "Förkvalseriestriden" lever i allra högsta grad och faktum är att det blev snäppet jämnare i tabellen efter att femman Södertälje förlorat mot Borås på bortais. På grund av jobb såg jag själv endast den tredje perioden mellan Malmö och Sundsvall, men jag upplevde det som att det blev onödigt jämnt på resultattavlan mot slutet. Notabelt är att Redhawks vann genom två mål i spel 5-5. Det är väldigt ovanligt att laget vinner utan att få utdelning i powerplay.

Domaren har varit i fokus efter matchen och där kan jag egentligen inte uttala mig särskilt mycket. Daniel Olsson i Sundsvall var ruskigt förbannad på domaren efter slutsignalen, vilket också visade sig på presskonferensen efter matchen. Å andra sidan hade Malmö klagomål också och av allt att döma hade matchen avgjorts till 3-1 om Lukas Ericsson fått chans att avsluta med balans när Sundsvallsmålvakten var utplockad på slutet.

Nåväl, tre poäng är tre poäng och egentligen allt som betyder något så här sent på säsongen. Att ha med sig denna positiva trend inför mötet mot Leksand på måndag är bästa tänkbara utgångsläge. LIF blir antagligen en av de två, tre tuffaste matcherna på slutet - om inte den tuffaste. Oavsett domare kommer det krävas oerhörd disciplin uppe i Tegera Arena samt att powerplay åter kommer igång.

/Olsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0