Winnberg tippar Elitserien - plats 11: AIK

I fjol tog Viktor Fasth på egen hand sitt AIK till SM-slutspel, där laget sedan skrällde sig vidare till en semifinal. Jag tror att den kommande säsongen kan bli en ordentlig bakfylla för Solnagänget. Vid en närmare titt på truppen är det sannerligen inget som imponerar. Varken back- eller forwardsbesättningen är något som skrämmer och jag tror inte att Fasth ensam ska kunna rädda laget även denna vinter.

 

Nyförvärv

Markus Svensson (målvakt), Tobias Viklund (back), Christopher Aspeqvist (back), Linus Videll (forward) och Robert Rosén (forward).

Förluster

Vesa Toskala (målvakt), Christopher Heino-Lindberg (målvakt), Mikael Österberg (back), Filip Olsson (back), Peter Nolander (back), Mattias Beck (forward), Rastislav Pavlikovsky (forward), Richard Zednik (forward), Johan Andersson (forward) och Tobias Ericsson (forward).

 

Stjärnan

Viktor Fasth

Det enda riktigt stora namnet. En spelare som egentligen borde återfunnits på andra sidan Atlanten, inte minst efter det som han visade upp under VM i våras. Viktor Fasth är enligt mig det enda som står mellan AIK och den Kvalserie som ska avgöras till våren.

 

Doldisen

Robert Rosén

Vi som följer HockeyAllsvenskan vet att Alvestasonen har potential att bli en klasspelare även på Elitserienivå. Jag såg honom som en drömvärvning för mitt Malmö inför den kommande säsongen. Nu blev det istället et flytt till AIK och här bör han kunna få betydligt mer istid jämfört med fjolårssäsongen i MODO.

 

Kanonen

Christian Sandberg

Den lille centern var redan i fjol en av lagets främsta poängplockare. Detta under sin första Elitseriesäsong. Nu har han fått välbehövlig rutin från spel i den högsta serien och vägen mot en ännu större succé ligger därmed vidöppen.

 

Kalkonen

Tobias Viklund

Den lille backen är förvisso en spelare som är stöpt i precis den form som många av mina favoritspelare. För ett par år sedan trodde jag också mycket på Viklund, men han har haft väldigt svårt att visa något i såväl Skellefteå som Frölunda. Jag tror inte det kommer någon bättring efter flytten till Stockholm.

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11. AIK IF

12. Timrå IK

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Eddie

hahaha.

För att komma till slutspel så måste man vinna matcher

För att vinna matcher måste man göra mål.

Du bör nog kolla upp hur många mål Fasth gjorde innan du påstår att han ensam tog dem till SM-slutspel.



Jag tycker att det osar okunnighet om det du skriver, men visst du har rätt att tycka vad du vill.

Tur att det finns sådana som Mr. Madhawk som faktiskt vet något om hockey i skåne till skillnad dig.

2011-09-03 @ 17:57:32
Postat av: Winnberg

Ja, visst är det!

2011-09-03 @ 20:41:29
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0