Winnberg tippar Elitserien - plats 10: Brynäs

Anrika Brynäs ser ut att gå en ganska jobbig vinter till mötes. Laget ser förvisso ganska spännande ut, inte minst tack vare mång unga, spännande spelare – men jag tycker att den sista lilla spetsen saknas. Detta i kombination med att jag ställer mig väldigt frågande till målvaktsparet Johan Holmqvist/Niklas Svedberg gör att jag har svårt att se att Gävlelaget ska kunna ta sig till slutspel denna säsong.

 

Nyförvärv

Johan Holmqvist (målvakt), Ryan Gunderson (back), Jesper Ollas (forward), Martin Johansson (forward), Mats Lavander (forward) och Daniel Widing (forward).

 

Förluster

Björn Bjurling (målvakt), Dale Clarke (back), Mattias Ekholm (back), Eero Somervuori (forward), Ludvig Rensfeldt (forward), Alexander Sundström (forward) och Magnus Kahnberg (forward).

 

Stjärnan

Jakob Silfverberg

Den unge forwarden är en spelare som jag gillar skarpt. Han är en vass målskytt likväl som en grovjobbare i samma kropp. I vinter kan det mycket väl vara så att han är den som får bära sitt Brynäs, något han kommer att göra med bravur. En potentiell skytteligavinnare?

 

Doldisen

Martin Johansson

Landskronasonen såg jag som en drömvärvning för Malmö Redhawks. Nu blev det istället spel i Elitserien, där han kan kliva in utan några större förväntningar. Med sin fart och sitt hårda arbete kommer han att bli en favorit bland Brynäsfansen.

 

Kanonen

Jesper Ollas

Leksingen har i flera säsonger varit en publikfavorit uppe i Tegera Arena. Han har dessutom visat att han kan producera i HockeyAllsvenskan. Jag tror att hans spel kommer att passa alldeles utmärkt även i Elitserien.

 

Kalkonen

Johan Holmqvist

”Honken” rosade långt ifrån marknaden under åren i Frölunda. Förväntningarna var höga, men det slutade nästintill med pannkaka. Nu är han hemma i Gävle igen – och jag har svårt att se att han åter skulle nå upp i gammal fin potential. Brynäs får nog ställa sitt hopp till Niklas Svedberg istället.

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10. Brynäs IF

11. AIK IF

12. Timrå IK

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Anna

Tror att du har mycket rätt i vad du skriver, förutom plats 10 då. ;) Det blir slutspel! Punkt.



Men Honken, ja, och absolut Silfverberg. Ollas har gjort en grym försäsong och känns finfin.

Sen tror jag enormt mycket på Järnkrok och Granström i år.

2011-09-04 @ 17:34:32
Postat av: Winnberg

Järnkrok hoppas jag väldigt mycket på. Larsson likaså. Synd att Rensfeldt valde Nordamerika, annars hade ni haft ännu en spännande tonåring. Jag hoppas att Brynäs går bra med tanke på alla talanger klubben fått fram på sistone, men är rädd för att det inte räcker hela vägen till slutspel i år. Men å andra sidan så finns det fler lag som jag är väldigt osäker på.

2011-09-04 @ 17:45:03
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jag "måste" ju tro och hoppas.

Men gör det faktiskt också. Ny (hårdare) ledning och lite mindre lull lull iår, så tror jag bara att det kan gå framåt.



Och Larsson var ju en av våra bästa redan förra året.



Vi får se, snart. Härligt att allt drar igång igen.

2011-09-04 @ 18:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0