Svar på tal av Malmö

Det har varit lite kritik och en del funderingar efter Hamburg-matchen i förra veckan. Inte minst från min sida. Idag gav Malmö emellertid svar på tal genom att slå tyska topplaget Hannover i Danmark. Klart dessutom. 5-2 skrevs segersiffrorna efter en stark mittperiod. Tero Konttinen, Jesper Mattsson och Linus Klasen (miss av mig i inför match-texten) saknades och sett till att de två kanske viktigaste anfallsspelarna i powerplay inte deltog är det en klar merit för Leif Strömbergs mannar. 

Jag är klart imponerad och jag tycker att detta ger ett kvitto på att Redhawks har kvaliteter som i kombination med rätt motivationsnivå kan räcka långt i höst. Dessutom är det glädjande att Lukas Ericsson gick in och producerade och enligt MrMadhawk.se gjorde bra ifrån sig. Att även Tomas Kollar visade framfötterna känns förträffligt. Riktigt kul.

I övrigt får vi idag hänvisa till MrMadhawk.se och sydsvenskan.se som har bra texter och information om matchen.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: svennis

Det visar att vi inte står och faller på vissa spelare. Bra med en bred trupp som kan kliva fram när andra saknas.

2011-09-04 @ 10:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0