Skrattretande bedömning

Köpte Expressen/Kvällspostens hockeybilaga idag för att få upp hockeytemperaturen. Efter den tunga genomgången av elitserielagen följde den allsvenska diton. Spelare för spelare bedöms med betyg och jag skäms för Expressens skull. På en skala 1-5 getingar fick Hannu Toivonen en trea (Bra allsvensk klass). Jens Holmström fick en fyra (Mycket bra allsvensk klass) men i texten går det att läsa att han troligtvis startar som tvåa. Pontus Sjögren nådde en tvåa (Godkänd allsvensk klass) och rankas därmed lägre än Sebastian Idoff, Andro Michel, Christoffer Bengtsberg och på samma nivå som Jonatan Bjurö.

Robin Weihager rankas för övrigt som bäste back i Malmö med fyra av fem getingar. Förutom Emil Carnestad ligger samtliga övriga backar (Stefan Lassen hann inte komma med) med en trea i betyg. Det skulle alltså innebära att Tim Heed och Daniel Josefsson är sämre Dan Iliakis, Tom Koivisto, Stefan Bemström och Daniel Glimmenvall

Det var i alla fall trevligt att få sig ett gott skratt så pass tidigt på lördagen.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja, vad annat kan man vänta sig av en tidning som stoltserar med Magnus Nyström som sin främsta expert?

2011-09-10 @ 17:00:11
Postat av: Merla

Tack för infon. Nu sparade jag dem pengarna..

2011-09-10 @ 21:49:15
Postat av: Pelle

Som leksing kan jag säga direkt att Holmström inte ens borde kommit upp i en 2:a. så kass som han är... Kan för övrigt bara hålla med föregående talare....

2011-09-11 @ 01:31:12
Postat av: Bengan

Det är Marie Hallman som har betygsatt de allsvenska spelarna. Hon som mest kollar på AIK, Djurgården, Södertälje och AIK och Djurgården och Södertälje och AIK och Djurgården... Ja ni förstår ;-)

Ett bevis så gott som något på att kvinnor ska hålla sig så långt borta från tangentbordet det bara går när det handlar om ishockey. Alla spelare utanför Södertälje har hon ju bara på gått på diverse hörsägner utan att ha sett spelarna spela såklart.

2011-09-11 @ 13:23:59
Postat av: lisa

Bengan: För om Marie Hallman skriver något dåligt är det ju såklart ett bevis att kvinnor överhuvudtaget inte kan skriva hockey. Suck. Antar att du resonerar likadant om en manlig domare dömer galet? Eller är det kanske en heeeelt annan sak?



On topic: Jag förstår att det är svårt att hålla koll på allsvenskans alla spelare om man ej bevekar serien till vardags. Men då kanske man ska låta bli att sätta betyg? Det blir liksom bara larvigt annars.

2011-09-12 @ 11:37:09
Postat av: Winnberg

Dumt att ta upp det faktum att Marie råkar vara kvinna, Bengan. Jag tycker att Hallman är en väldigt kompetent hockeyreporter och gillar att läsa det hon skriver. Men att hon varit helt ute och cyklat här står klart.



Men visst är det så att det blir lite chansningar här och var även för egen del i vardagen. Jag kan erkänna att jag har betydligt bättre koll på HockeyAllsvenskan än Elitserien i dessa tider och därför känner jag mig stundtals väldigt osäker när jag plockar ut spelare i min Elitserietippning.

2011-09-12 @ 12:24:29
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: Pan

Hon har varit och försvarat sig i Mrmadhawks blogg. Pinsamt är bara förnamnet.



http://mrmadhawk.se/2011/september/att-betygsatta-spelare-individuellt.html?_tmp=a5a3e2a4b3eabd750a062c731e30c9d67f95db7a



2011-09-12 @ 12:35:21
Postat av: Winnberg

På fredag kommer jag, i samproduktion med MrMadhawk, att ge er våra betyg på samtliga spelare i HockeyAllsvenskan.

2011-09-12 @ 13:05:17
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0