David Åslin show

Jag fick delvis rätt i mina ”farhågor” när jag utfärdade skrällvarning på Twitter tidigare i dag, på matcherna i Ljungby och Ängelholm. Södertälje öppnade bortamatchen mot Troja med två snabba mål. Men sedan var det roliga slut för det forna Elitserielaget. Den småländska nollpoängaren svarade för en mycket stark bedrift, då man vände och vann med 6-3.

 

Sebastian Idoff vaktade SSK:s målbur i dag och han utstrålade inte direkt någon pondus. Men det var å andra sidan inte han som sänkte Södertälje i dag. Laget kom inte upp i den standard man trots allt kan förvänta sig om ett lag som ska vara med och slåss om en topplacering.

 

En spelare som däremot trappade upp denna afton är David Åslin. När jag tippade HockeyAllsvenskan höll jag just Åslin som säsongens kanon i Troja, något jag är ganska nöjd med en kväll som denna. Leksandsförvärvet svarade för mäktiga tre mål och två assist. Ett av målen var dessutom en coast-to-coast-mål som avslutades med en Zorro-liknande dragning. Han var kung i Sunnerbohov denna fredag.

 

I Ängelholm var hemmalaget mycket nära att tappa poäng. Med 1.14 kvar avgjorde emellertid Daniel Sondell fram till 3-2. Jag höll det som klart möjligt att Bofors skulle kunna få poäng med sig hem från Lindab – och spelade tom en slant på det – men Sam Hallams mannar var bara nära denna gång. Betydligt närmare än vad samma gäng var mot Malmö i måndags dock.

 

På tal om den matchen så är jag mest förvånad över publiksiffran. Bara 2637 åskådare på plats i kväll. Knappt halvfullt med andra ord. Och faktiskt en sämre beläggning än vad Malmö hade mot precis samma Bofors IK i måndags. Kanske något att tänka på – inte minst om man ser till Röglefansens ständiga kommentarer om att det gapar 10 000 tomma stolar i Malmö Arena.

 

Sist – och kanske något jag inte borde nämna: Jag höll Niklas Anger som en flopp i Almtuna. Nu har han dunkat in fem mål på tre matcher. Kul att se. Respekt, kort och gott.

 

Nu tar vi nya tag inför Malmö-Västerås i morgon.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0