Bara timmar kvar till premiären

Bloggkollegan Olsson befinner sig i skrivande stund på en buss med destination Mora. Själv befinner jag mig redan i den pittoreska staden i Dalarna.

 

Vi har nu bara timmar kvar till seriepremiären mot stadens stolthet, MIK. Jag vet i ärlighetens namn inte riktigt vad jag ska förvänta mig av eftermiddagens match. Seger hoppas jag givetvis på, och jag tror även att Leif Strömbergs mannar kommer att fixa en sådan. Men samtidigt känner åtminstone jag mig något osäker på var laget står inför den här säsongen. Malmö Redhawks har inte ställts mot ett enda allsvenskt lag, men å andra sidan har kvalitativt motstånd i form av Hamburg, Hannover och Växjö stått på andra sidan i inte mindre än fem av åtta träningsmatcher.

 

Jag tycker att hela klubben andas optimist inför säsongsstarten. Låt oss hoppas att vi kan fortsätta med samma känsla under kvällen.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0