Abstinensbefriare så god som någon

Den HockeyAllsvenska seriepremiären står runt knuten. Det är sannerligen inte lång tid kvar innan första nedsläpp sker nu. Almtuna och Södertälje tjuvstartar dessutom på fredag, innan resten av lagen premiärspelar på lördag. Matchen i Gränby Ishall blir en utmärkt uppladdning inför Malmös bortamatch mot Mora.

 

Redan i kväll finns det en alldeles ypperlig chans att stilla abstinensen. J20 SuperElit södra drar igång och Malmö tar emot HV 71 hemma på Isstadion.

 

Det kryllar av spännande spelare i J20-serien. Malmö ståtar självklart även med en del, inte minst André Burakovsky och Nicolai Meyer. Men även spelare som Joel Kellman, Sebastian Vidmar, Scott Nordh, Simon Karlsson, Alfred Larsson etc. är spelare som jag försöker hålla ett extra öga på.

 

Juniorhockey är aldrig tråkigt och besöket i den gamla ladan blir troligtvis kvällens höjdpunkt för min egen del. Jag hoppas att ni vill spendera onsdagskvällen på samma sätt som jag.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0