Snabba baklängesmål sänkte Malmö igen

Två insläppta på knappt två minuter mot Troja/Ljungby direkt förra veckan. Tre insläppta på 10.43 i kväll mot Örebro. Naturligtvis fungerar det inte att inleda bortamatcher på det viset. Då blir det inga poäng. Att Malmö började komma ikapp, både till 3-2 och 4-3, är ett tecken på att kapacitet onekligen finns där, men laget måste vara med från första till sista nedsläpp. Inga ursäkter accepteras och det är jag glad över att Leif Strömberg på nytt poängterade efter matchen.

Det känns som att Malmö nu behöver hitta rätt fokus igen. Rimligtvis borde Tero Konttinen samt en forward få lämna truppen för att få en sund konkurrenssituation. Därefter gäller det att svetsa samman laget. Hitta roller till samtliga spelare, rätt roller. Det går inte att röra runt i grytan för mycket, utan då blir det just det här spelet där var och en spelare kör sitt eget race ute på isen.

Mycket mer än så här har jag inte att tillägga i kväll. Jag har på grund av jobb enbart sett den tredje perioden och kan inte uttala mig så mycket. Bloggkollegan befinner sig just nu uppe i Örebro. Förhoppningsvis bjuder han på någon form av analys framöver kring kvällens match.

Annars får gärna ni läsare fylla på i kommentatorsfältet. Var inställningsproblemet så omfattande som Viasats Andreas Johansson ville få det till?

/Olsson


Kommentarer
Postat av: Väduren

Det var säkert ett inställningsproblem. Men MIF MÅSTE få alla stjärnor att arbeta som ett LAG.

Först då kommer det att börja lysa om dessa.

Jag är Örebroare och håller förståss på HCÖ. Jag tycker att Örebro gör en av de bästa matcherna i år och att de har fått ihop ett lag. De vann faktiskt rättvist. MIF kom inte in i boxen många gånger utan fastnade ut mot sargerna. MIF gör två PP-mål...ett som studsar rätt..Hoppas att vi båda kommer på top 3 placeringarna.

2011-10-15 @ 09:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0