Malmö nära att ställas mot Mackan

Kvällen har gått i fotbollens tecken. Jag är extremt imponerad att det svenska landslaget lycks rubba Holland i den här avgörande matchen. Visst, man kan poängtera att Holland inte ställde upp med starkaste lag, men det är likväl ett lag vars tränare endast inkasserat en förlust tidigare i tävlingssammanhang. Den gången en betydligt mer kännbar förlust för holländarna i VM-finalen mot Spanien.

 

Den kommande sommarens stora höjdpunkt blir betydligt mer intressant att följa när Sverige är med och tävlar. Inte minst då mitt fotbollsintresse avtar mer och mer för varje år som går.

 

# # #

 

Mitt under fotbollen blev det klart att Malmö Redhawks förre målvakt och den store publikfavoriten, Markus Svensson, kommer att lånas ut till IK Oskarshamn. Efter två långt ifrån succéartade insatser med AIK i Elitserien kan detta vara helt rätt väg att vandra för ”Mackan”. Precis som IKO-tränaren Fredrik Söderström spekulerade i på Twitter finns det troligtvis tre vinnare i den här dealen; Oskarshamn, som är i desperat behov av en kvalitativ målvakt, AIK, som behöver matcha igång reserven till seriens främste målvakt, och inte minst Markus själv, som måste vara långt ifrån nöjd med det han hittills har presterat sedan flytten till Stockholm och utan tvekan behöver matcher för att komma i form.

 

Direkt när jag såg nyheten slog det mig hur nära det faktiskt var att just Malmö kom att ställas mot Markus Svensson. 6-2-matchen skulle ursprungligen ha spelats först i morgon och när nu dealen blev klar i dag är det högst troligt att ”Mackan” funnits på plats redan i morgon. Nu gäller utlåningen främst två match; fredagens mot Södertälje och mot Almtuna kommande onsdag.

 

Jag hoppas Markus Svensson hittar tillbaka till det rätta spåret – och det får gärna inledas med en stormatch mot SSK på fredag!

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0