Kung Carl nominerad till Guldpucken

HockeyExpressen och Svenska Ishockeyförbundet har tagit ut sin första kandidat till Guldpucken 2011/2012, priset som går till Elitseriens mest värdefulla spelare. Spelaren som var först att nomineras? Ingen mindre än Malmöpågen Carl Söderberg.

Efter fyra säsongers "harvande" i HockeyAllsvenskan gick flyttlasset inför den här säsongen till Linköping för spel i "Cluben". Succén lät inte vänta på sig. Under säsongsupptakten var det hans formation med Andreas Jämtin och Pär Arlbrandt som bar LHC på sina axlar och Söderberg rusade snabbt upp i ledning av den totala poängligan. På sina sju första matcher svarade han för fyra mål och fyra assist. Dessutom var tre av hans mål direkt matchavgörande - och han vände ett hemmamöte med rivalen HV 71 på egen hand, genom två sena mål.

Sedan dess har tyvärr en skada satt stopp för hans framfart. Men trots detta nomineras han nu till Elitseriens finaste pris. Ett bevis så stor som något på han verkligen är en av svensk hockeys främsta.

Motiveringen lyder enligt följande:

"Carl Söderberg är förste spelare den här säsongen som nomineras till tidningen Expressen och svenska ishockeyförbundets pris Guldpucken, som delas ut till den bäste spelaren i svensk hockey. Söderberg har efter fyra säsonger i allsvenskan gjort comeback i högsta serien och har från första omgången spelat ishockey på allra högsta nivå. Söderberg har varit med i toppen av poängligan från start och på sju spelade matcher har han svarat för tre segermål."

Och huvudpersonen själv är givetvis glad över att vara nominerad:

- Jag är väldigt glad att vara en kandidat. Jag är nöjd med min säsong hittillls. Jag visste att jag behövde höja mig nu när jag är tillbaka i elitserien. Och en mix av bra träningar och bra medspelare har gjort att det fungerat bra. för mig, är Söderbergs kommentar till Expressen, vars artikel du kan läsa här.

Carl Söderberg har sannerligen tystat tvivlarna!
 
/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Gösse

Jag har aldrig betvivlat Söderbergs hockeykunskap

men tycker detta bara bevisar att han dom sista åren i malmö bara åkte omkring på en skrilla.

Detta var det bästa som kunde hända både för malmö och för Söderberg.

Jag kanske är för hård men han åkte omkring oinntreserad i för många matcher när han spelade i malmö.

2011-10-12 @ 11:05:52
Postat av: M o D

Jag håller med Gösse

2011-10-12 @ 12:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0