I morgon förespråkar jag Sjögren i mål

Malmös målbur har vaktats av Hannu Toivonen under de tre senaste matcherna. I morgondagens möte med Bofors ser jag gärna att Pontus Sjögren får förtroendet. Varför förespråkar jag då denna förändring? Tycker jag att Hannu har varit dålig? Nej, raka motsatsen faktiskt. Toivonen har under de senaste matcherna, mot Almtuna, Borås, Södertälje och faktiskt även Örebro, visat att han är en klassmålvakt ut i fingerspetsarna. Till morgondagens match är det helt andra faktorer som spelar in.

 

Nobelhallen en fredagskväll är allt som oftast ett rent helvete. Det gäller att verkligen älska känslan att vara extremt hatad redan när du intar isen. Pontus Sjögren visade i bortaderbyt mot Rögle att han verkligen pallar trycket. Samtidigt ser jag ett visst orosmoment i det faktum att Toivonen kanske inte riktigt vet vad det är som kommer att vänta honom.

 

Vi vet alla hur Bofors spelar. Det är tufft, inte bara för utespelarna. Målvakterna är långt ifrån fredade i Nobelhallen och får räkna med ett antal smällar och pååkningar. Lägg därtill det faktum att Sjögren faktiskt nollade Bofors hemma i Malmö Arena i den andra omgången av årets HockeyAllsvenska.

 

Just därför tycker jag det är läge att slänga in Pontus mellan stolparna i morgon.

 

Dessutom brukar Malmös finska målvakter ha det aningen tungt mot just Bosse.

 

Vad tycker ni läsare?

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Jussiforever

Absolut Sjögren i mål mot bofors!

Så är Toivo utvilad och laddad inför rögle.

2011-10-28 @ 07:22:29
Postat av: Marcus Bromölla

Tror du kan ha rätt där angående målvaktsvalet.

Bofors borta en fredagskväll är ju inget kul alls. MEN, Det kan ju bli det. Hoppas Malmö går in med rätt inställning och visar sin klass som ligger och bubblar någonstans under ytan...



Förresten, någon som har ett svar på Malmös lagstraff mot Almtuna? Sas det något från båset?

2011-10-28 @ 08:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0