Tre Kronor poänglösa i Karjala

Tre Kronor åkte i dag på andra raka förlusten i Karjala Tournament. Landslagssäsongen har inte direkt fått någon flygande start efter 2-5 mot Tjeckien i torsdags och 1-4 mot ryssarna i dagens matinétillställning.

 

Jag såg inte alls torsdagsmatchen, då ett visst annat lag också var i hetluften den dagen (men den matchen talar jag gärna väldigt tyst om). Av vad jag har hört så var det mycket som inte stämde för Tre Kronor då och om jag tar utgångspunkt i det så tycker jag att dagens match stundtals var riktigt bra.

 

I första perioden fick förvisso Alexander Radulov hänga två lite väl enkla mål, även om förspelet till det andra var vackert. I övrigt hade svenskarna ganska bra koll på de ryska världsstjärnorna.

 

Och i andra perioden hade Tre Kronor en kvart där man var det klart bättre laget och flertalet gånger låg nära en kvittering. Den kom dock aldrig.

 

Istället gick Ryssland ifrån och spikade slutresultatet 4-1 via två mål sent i slutakten.

 

Med alla de återbud Pär Mårts fått ta emot hade jag på förhand svårt att se hur Tre Kronor på allvar skulle kunna vara med och utgöra ett hot mot övriga lag i turneringen – och det har man inte heller riktigt klarat av. I morgon väntar Finland. Jag ställer mig tveksam till om Tre Kronor får med sig några poäng från Karjala. Risken finns att laget står kvar på noll när det åter bär av hemåt.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0