Toivonens missar förstörde derbyt

Det är en tung afton, kan jag lugnt konstatera. Rögle vann derbyt i Malmö Arena med 2-4 inför storpublik, 11610 personer var på plats för att vara exakt. Jag skulle vilja påstå att matchen slutade som den gjorde i princip enbart på grund av Hannu Toivonens två ytterst genanta ingripanden. Att 0-2-pucken släpptes in i en så pass viktig batalj är på så många vis svårt att greppa. Dock tycker jag 0-3-insläppet var nästan ännu värre. För "shit happens", ett mål från "fel" blålinje släpper troligen Toivonen aldrig mer in i sin karriär (ska aldrig säga aldrig, men...). 0-3 däremot var ett riktigt svagt agerande, där finländaren gick ner på knä nästan omgående och var inte fokuserad nog för att ens täcka första stolpen i maghöjd.

Sen är det ju klart att försvarsspelet på nytt lämnade en del att önska i övrigt, men de två målen knäckte Malmö brutalt. Nästan lika brutalt knäcktes försöket att komma tillbaka när en 2-3-puck satt för att sen förvandlas i ett 1-4-mål för RBK en kort stund senare. Tycker ändå Malmö inlevelsemässigt och chansmässigt presterade en godkänd match. Fast fortfarande kan konstateras att man måste göra grundläggande saker i spelet ännu bättre för att faktiskt förtjäna sina mål.

Jag tror jag nöjer mig där för i kväll. Fler analyser och mer ingående om olika spelares prestationer får jag ta i morgon eftermiddag. Det har varit en lång dag och kväll. Vi lämnar det där tills vidare.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0