Tillbaka på ruta ett...om ens det

Nej, Malmö. Det här håller inte. En seger mot Leksand med inlevelse och hyfsad fart. Sen tog det stopp igen. De individuella misstagen haglar in och Västerås behövde inte göra mycket mer än att ligga rätt i banan och ta tillvara på de kanonlägen som Redhawks serverade. Det här är pinsamt. Jag finner inga andra konkreta ord att skriva i kväll.

Visst, Leif Strömbergs mannar har inte turen på sin sida direkt, men det finns inga hemliga knep. Det ÄR hårt jobb i sextio minuter i match, därefter på träning, därefter på nytt i sextio minuter i match och så vidare som gäller. Spelarna var inte där i kväll. Inställningen var återigen på en sådan nivå att det måste bli rejäla konsekvenser. Antingen får ledarstaben se till att det sker eller så får ledarstaben kliva åt sidan. Jag ser tyvärr ingen annan väg ut.

Att Dragan Umicevic får komma ner till Malmö och "casha in" utan att anstränga sig alls är ett sätt att sätta klubbens framtid på spel. Trovärdigheten i att lira Dragan i en förstakedja när han tillför så lite, agerar tamt och ointresserat samtidigt som yngre spelare med vilja får stå tillbaka kan stå Malmö Redhawks väldigt dyrt inom en ganska så snar framtid. Jag påstår inte att Ponthus Westerholm är en spelare som skulle avgöra en match för Redhawks i första taget men det kommer sannerligen inte Umicevic göra heller med den genanta attityd han visar upp. Tidigare i veckan talade Dragan om att Malmö måste bli ett "krigarlag". Seriöst?!

Redhawks inledde säsongen med fyra raka trepoängare på bortais. Nu har man fem raka nollpoängare ute i landet. På de sex senaste matcherna har Malmö en vinst. Ett facit som pekar på att någonting är oerhört fel. Jag är inte övertygad om att lagmoralen och sammanhållningen är så bra i årets upplaga. Tyvärr. Ett lag som brinner och vill, tillsammans, uppträder inte så som Malmö gjort och gör just nu...

/Olsson


Kommentarer
Postat av: Hagbard

Jag gillar analyserna ni gör på er blogg.Tro ej annat!

Samtidigt kan jag tycka att du Winnberg på något sätt sitter på två stolar iom att du skriver på MRs hemsida också, där är du dock "tvungen" att skriva vad klubben tycker, kan jag tänka mig.



Är detta något som "ligger dig i fatet här"?

2011-11-10 @ 23:01:08
Postat av: Gösse

Håller med dig i din analys i stort. Detta är ett attityds och inställnings problem. Det måste lösas nu. Tycker inte Strumpan klarar att att leda detta lag. Ny tränare som kan ge rätt inställning och en bra attityd. Satsa på våra yngre blandat med stjärnor. Dom hade rätt alla som skrev att strumpans hockey är gammeldags och tråkig och inte vägvinnande för detta lag. In med en modern tränare så kanske vi klarar att kvala. Vilket vi inte kommer att göra om strumpan är kvar.

Jag lider något fruktansvärt.

2011-11-11 @ 13:53:05
Postat av: Winnberg

Hagbard//



Visst är det till viss del så. Jag kommer aldrig att plocka fram stora motorsågen efter en förlust. Det ligger inte i min natur, plus att det hade varit extremt illojalt mot min "arbetsgivare".



Jag tycker därför det är väldigt skönt att vi har uppdelningen att Olsson tar hand om skrivandet efter matcherna här.



Överlag har anser jag dock att vi har väldigt lika åsikter kring de mesta som rör Malmö Redhawks.

2011-11-11 @ 15:14:33
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: deniseholmsten▲ [ Foto, Illustration & Mode]

hej fina du! Anmäl dig gärna till dagens blogg! avslutas ikväll kl 23.00! KRAM :)

2011-11-11 @ 20:13:33
URL: http://deniseholmsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0