Resultaten gick inte Malmös väg

Jag vill börja med att be om ursäkt för den usla intensiteten i mitt bloggande. Tanken var att jag skulle öka ordentligt nu när Olsson har flytt landet. En hel del annat har dock landat på mitt bord – en av dessa saker, som ska dyka upp under morgondagen, hoppas jag ni kommer att finna väldigt positivt.

 

Över till det som skett under kvällen. Malmö Redhawks spelar som bekant inte förrän i morgon. I övrigt var det full omgång i HockeyAllsvenskan. Och vi kan bara kallt konstatera att resultaten gick emot Malmö.

 

Bofors visade ännu en gång upp en extrem styrka och moral genom att vända underläge 1-2 borta mot Almtuna till en uddamålsseger.

 

Västerås låg under med 1-3 inför den tredje perioden borta mot Mora, men det hindrade inte laget närmast ovanför Malmö att skjuta fyra mål under de avslutande tjugo minuterna – och vinna matchen med 5-3. Där noterar jag främst att William Karlsson svarade för två mål och en assist. Karlsson har ju haft det något tyngre efter sin fantastiska start på serien. Kanske är han på väg tillbaka mot den formen igen.

 

I övrigt vann även Leksand sin knepiga bortamatch mot Troja/Ljungby, där förresten Lucas Sandström sköt sitt första mål för sin nya klubb. Grattis säger vi där.

 

Det hade helt klart underlättat Malmös jakt på en topp 3-placering om något av de tre lagen närmast ovan hade tappat poäng i dessa kluriga bortamatcher. Samtidigt är prio ett i detta skede att Redhawks vinner sina egna matcher. Att titta på vad de andra lagen gör för resultat är i min värld mer eller mindre ointressant. Så som Malmö spelat under flertalet matcher hittills så spelar det ingen roll. Det gäller först och främst att göra jobbet själva. Att börja hämta in fler poäng – och varför inte börja i morgon.

 

Borås borta är dock en knepig match. En match alla förväntar sig att laget skall vinna, och vill man hänga på i toppen är det ett måste. Men Borås borta har varit något av en mardröm för Malmö Redhawks de senaste säsongerna. Tre raka förluster (2-4, 3-4 sd, 0-5) och vi får gå tillbaka till den 18 november 2009 för att finna Redhawks senaste seger däruppe. Den gången avgjorde Carl Söderberg på en fantastisk individuell prestation, men det krävdes förlängning.

 

I morgon är det tre poäng som gäller. Annars är det mycket möjligt att Kvalserietåget har gått.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0