Läge att bygga vidare på segern mot Örebro

Malmö Redhawks kommer i morgon hem för spel i Malmö Arena efter två raka matcher på bortais. Veckans matcher var utan tvekan olika på alla plan. Måndagens match mot Södertälje vill alla med Malmösympatier glömma snarast möjligt. Gårdagens match mot Borås var förvisso inte heller särskilt mycket att hänga i granen, men det blev trots allt tre poäng – poäng som dessutom spelades hem hyfsat komfortabelt.

 

Nu glömmer vi dessa matcher och tar sikte på lördagens hemmakamp mot Mora IK. Senaste hemmamatchen, den för en vecka sedan mot Örebro, var en match jag sent kommer att glömma. En match där Malmö Redhawks såväl visade upp en bra produkt som prov på att det finns stake i laget. Trots flertalet jobbiga underlägen jobbade killarna vidare och skulle helt enkelt bara vinna matchen. Den inställningen hoppas jag få se under samtliga hemmamatcher framöver. Malmö Arena skall vara en ointaglig borg. Inget lag ska kunna skrinna in på isen hemma hos oss och tro att det skall lämna stället med några poäng.

 

Något jag framför allt gillade med matchen mot Örebro var hur hela publiken levde sig med i matchen. Det är också något jag hoppas på under resterande del av säsongen, att vi fans kan göra allt vi kan för att hjälpa laget mot nya poäng. Inget snack om att det behövs draghjälp från spelarna på isen – men matchen mot Örebro fick mig att för första gången på bra länge känna hur det skulle kunna vara att uppleva en Kvalserie i Malmö Arena.

 

Nu jobbar vi stenhårt för att ta oss dit. Med start i morgon.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0