Fortsätta på den inslagna vägen

Så var det då dags för ny match för Malmö Redhawks del. Södertälje borta i morgon. SSK mot SSK Syd med andra ord. Med tanke på hur många tidigare Täljeprofiler som återfinns i årets upplaga av Redhawks borde det kunna bli en riktigt het match. Tyvärr verkar det se ganska dåligt ut på biljettförsäljningsfronten.

 

Det fokus som finns på Malmös kopplingar till kringelstaden går att läsa om på så många andra ställen att jag inte tänker beröra ämnet mer. Istället väljer jag att titta tillbaka lite på fredagens match. Ser spelet ut på det sättet fortsättningsvis så kommer det att trilla in ordentligt med poäng. Segern mot Örebro kan ha varit en av de skönaste jag någonsin varit med om. Detta trots att det faktiskt bara var en match i serielunken. Men den inställning, vilja och attityd som Redhawks visade upp fick mig att gå igång på alla cylindrar.

 

Tar killarna med sig den här moralen in i morgondagens match har jag svårt att se hur Södertälje ska kunna rå på Malmö. Jag vill vara naiv och tro att fredagsmatchen var den stora vändningen för det här laget. Jag tänker tro stenhårt på det så länge det bara går. Nu är det upp till spelarna att visa att jag gör rätt som tror på dem.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0