Vilka spelare kan vara aktuella?

Under veckan har Jesper Mattssons återkomst till Redhawks presenterats även officiellt, annars har det varit riktigt lugnt på silly-fronten. Rykten finns det dock ganska gott om. Jag kan knappast påstå att jag har någon vidare koll på vad som händer runt om i Hockeysverige, men tänkte komma med lite personliga reflektioner kring de rykten som faktiskt florerar ute i olika medier.

 

Målvakter

Henrik Karlsson

 

Kommentar: Det råder inget tvivel kring det faktum att Henrik Karlsson hade varit den absoluta drömmålvakten. Men att detta skulle bli ett faktum ser jag som fullständigt osannolikt. ”Henke” vill stanna i NHL och Calgary har uttalat sig officiellt om att man vill behålla den store målvakten.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 1 %

 

Martin Gerber

Kommentar: Schweizaren var tidigt ett av huvudspåren och Kvällsposten dunkade upp namnet i förra veckan, men som MrMadhawk tidigare rapporterat om så lutar det åt Elitseriespel för Gerber. Håller dock honom som ett mer troligt nyförvärv än Karlsson.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 5 %

 

Robert Esche

Kommentar: Det första namnet som dök upp i pressen. Men Robert Esche känns i nuläget helt utesluten. Stefan Nyman verkar inte vara intresserad av att binda upp sin sista icke-EU-plats på en målvakt.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 1 %

 

Backar

Kristian Kudroc

Kommentar: Har varit en följetång under en längre tid nu. Men just det faktum att det drar ut på tiden gör att Kristian Kudroc inte längre känns högaktuell, men visst känns det som att han fortfarande finns högt upp på Nymans lista.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 30 %

 

Stefan Lassen

Kommentar: Jag går på MrMadhawks linje och tror att den danske landslagsbacken kommer att landa i Malmö, även om han för närvarande har kontrakt med Djurgården. Jag ser dessutom mer än gärna Stefan Lassen i Malmödressen under kommande säsong, en defensivt skicklig back som dessutom är oerhört mobil. Utan tvekan en back i min i smak.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 75 %

 

Tim Heed

Kommentar: Den unge och offensive backen har egentligen ryktats till Malmö under hela Silly Season, men det har egentligen inte funnits något konkret bakom det förrän MrMadhawk tog upp tråden för någon dag sedan. Skellefteå AIK lär vara förstavalet för Tim Heed, men Malmö finns med där i kölvattnet.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 25 %

 

Johan Björk

Kommentar: Figurerat tidigt på ryktesfronten, men är i dag totalt avskriven och kommer att hamna på en annan klubbadress.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 0 %

 

Josef Boumedienne

Kommentar: Tidigt rykte som påpekade att djurgårdaren skulle bli Redhawks nya stjärnback. I dag inte det minsta aktuellt.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 0 %

 

Mads Bödker

Kommentar: Hur detta rykte överhuvudtaget uppstod är för mig oförståeligt. Att Bödker någonsin skulle ha varit aktuell för en flytt söderut från Ängelholm ser jag som fullständigt osannolikt. Dock råder det ingen tvekan kring det faktum att dansken är en klassback på allsvensk nivå – och jag hade gärna sett honom i Malmö.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 0 %

 

Forwards

Hampus Gustafsson

Kommentar: Den förre babyhawken ryktades hem till Sverige och då fanns givetvis Malmö med på ett hörn, som Hampus Gustafsson senaste klubb i landet. I dag känns det inte troligt att 20-åringen landar i Malmö, men som breddspelare skulle han absolut kunna funka. Dock söker Malmö spets i detta skede.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 5 %

 

Dragan Umicevic

Kommentar: Så sent som för några timmar sedan droppade Linus Klasen just Dragan Umicevic namn på frågan om realistiska drömvärvningar, när han på Sydsvenskans hemsida chattade med fansen. Jag tror dock inte det är särskilt aktuellt med en flytt till Skåne för Dragans del, men man ska aldrig säga aldrig.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 20 %

 

Andreas Thuresson

Kommentar: Min absoluta drömvärvning, inte bara denna sommar, utan varje sommar. ”Ante” Thuresson hade varit en underbar förstärkning alla dagar i veckan, men jag tror det krävs ett avancemang till Elitserien innan detta skulle kunna bli en realitet.

 

Sannolikhet för spel i Redhawks: 2 %

 

Jag har säkerligen glömt bort ett par namn, men dessa fanns i det absoluta närminnet. Kommer ni på fler är ni välkomna att nämna dessa i kommentatorsfältet, så kommer det en uppföljning på inlägget. Jag läser också gärna era tankar kring de spelare som eventuellt är på väg in.

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Greenspan

Stana

Nagy

2011-05-28 @ 10:20:50
Postat av: Winnberg

Jag har inte sett något ordentligt rykte kring att Stana skulle vara på väg tillbaka till Malmö, därför finns han inte med. När det gäller Nagy så skulle han så klart vara "slovaken" som MrMadhawk rapporterat om, men ska vi gissa där finns det hur många forwards som helst som jag skulle haft i åtanke.



Själv känner jag att Andreas Lilja var den som jag missade att ta med, men han känns som en nollprocentare

2011-05-28 @ 11:24:42
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0