Starka känslor kring Victor Svensson

Tidigare i dag stod det klart att Victor Svensson lämnar Malmö till förmån för Kallinge/Ronneby. Detta är något som verkligen har rört upp känslor på fansnivå. Många är besvikna på att Stefan Nyman inte valde att behålla lagspelaren Svensson i truppen – och jag är absolut en av dessa.

 

Det är ändå spännande att det kan bli så mycket skriverier på diverse forum om en breddspelare, en spelare som jag faktiskt ändå har svårt att få in på fyra kedjor. Men det som många med mig tycker är tråkigt är att en av de spelare som brinner mest för klubben nu kommer att representera ett annat lag. Jag är säker på att Victor kommer att göra riktigt bra ifrån sig uppe i Blekinge, han har definitivt potentialen, men ska vi bara titta på den sportsliga biten tror jag faktiskt att den här lösningen är bäst för båda parter. Victor behöver speltid för att utvecklas, en speltid som han hade haft svårt att få om han blivit Malmö trogen.

 

Jag hoppas, av hela mitt hjärta, att han gör succé i Division I och att vi, inom en överskådlig framtid, får möjligheten att återse Victor Svensson i rätt tröja.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0