Sensationell tvåmålsskytt mot Schweiz

Viktor Fasth höll nollan för tredje gången i VM. Tre nollor på fyra VM-matcher är respekt. Och den här gången var det inte mot Frankrike. I morgon ska alltså Erik Ersberg få chansen igen – och den får han väldigt gärna ta. Bjuder han på samma spel som mot Norge blir Tre Kronor en munsbit för Kanada.

 

Matchen mot Schweiz var egentligen ett enda stort sömnpiller. Men tre poäng är alltid tre poäng – och tänk att om svenskarna vinner i morgon så har man banne mig plockat hem gruppsegern. Trots fiaskot mot Norge i första matchen. Men vill man vinna gruppen? Risken är stor att Ryssland landar på en fjärdeplats i den andra gruppen och det är en motståndare som känns aningen för svårt för svenskarna.

 

Samtidigt kan det lika gärna bli Tyskland eller Finland som landar på fjärdeplatsen, så det känns inte särskilt aktuellt att fundera på hur det ser ut i den andra gruppen.

 

Måste så klart också beröra det faktum att Mikael Backlund kliver in och fixar båda målen. ”Mickis” är en spelare som jag velat skicka så långt bort från VM som möjligt. Jag tycker att han är en mjuk och bekväm spelare som inte gör någon som helst skillnad när han befinner sig ute på isen. Men jag får väl äta upp lite av detta nu. Skottet som innebar 1-0 gick inte av för hackor. Jag är ganska nöjd med att jag inte genomförde en sågning av honom på Twitter mitt under matchen – och jag ska erkänna att det var väldigt nära att ske.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0