Rykten, rykten

Då har det gått lite mer än en vecka sedan senaste nyförvärvet landades i Pontus Sjögren. Så fort det går att få abstinens efter nyheter. Framförallt av det positiva slaget. Lite rykten har kommit under dagen. Först det minst troliga i Linus Klasen. En för mig okänd bloggare skrev ett inlägg om att Redhawks eller snarare Hugo Stenbeck och Stefan Nyman skulle ha erbjudit ett mångmiljonkontrakt, ja, rentav det fetaste avtalet i svensk hockey någonsin, till Linus Klasen. Jag ger inte mycket för den texten. Jag ger desto mer för att Malmö har visat sitt intresse och försökt. Vi får väl se, men Klasen i MODO känns väl som ett hyfsat utgångstips.

Det andra, på ett sätt kanske lite mer troliga, ryktet är att Malmö kan tänka sig försöka få in Andreas Lilja igen. Lilja är förstås en fantastiskt skicklig försvarare på allsvensk nivå. Han skulle ju vara ledaren där bak som spelar i samtliga kritiska situationer. Jag tror ändå inte att det är värt att lägga någon större energi på Andreas. Helsingborgaren vet vad han vill, lira i NHL det vill säga, och blir det inte där hamnar han nog åtminstone ett år i KHL. Och skulle det inte bli KHL tror jag faktiskt att Rögle ligger närmare till nuförtiden. Vid ett beslut om att flytta hem och om båda klubbarna skulle ge samma ekonomiska avtal så hade han ju valt RBK. Det råder det inga tvivel om efter diverse uttalanden de senaste åren. Lilja har ju till och med hellre tränat med Ängelholmsklubben under försäsongen (närmare till hemmet i Helsingborg, visst, men ingen egentlig ankytning till klubben).

Nej, vi får fortsätta avvakta och se. Det var emellertid precis så här jag anade att det skulle bli när Hugo Stenbeck kom in i klubben med en rejäl bunte sedlar. Galna rykten och vilda spekulationer. Klart är dock att Stenbeck vill se affischnamn. Det har ju hans förlängda arm, den nye VD:n Anders Olson, också deklarerat. Så att ett par kittlande namn dyker upp i truppen under sommaren, det kan vi nog alla räkna kallt med.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0