Powerplaybacken har skrivit på

Den tilltänkta förstabacken för powerplay-uppställningen har kritat på för Malmö Redhawks. Det rör sig om amerikanen J.D. Forrest. En back som nog få vet någonting om. Ska inte påstå att jag har hört talas om 30-åringen heller tidigare. Statistik och bedömning på eliteprospects.com bådar dock gott och att det rör sig om ännu en back som betecknas som en stark skridskoåkare får det att vattnas i min mun. Känns det inte lite som att vi har hittat en ny Fredrik Eriksson-typ här? En spelare som saknades enormt förra säsongen.

J.D. Forrest har på eurpoeisk nivå enbart spelat i högstaligor, främst i Finland men även med en lyckad avstickare till Schweiz på meritlistan. Jag antar att Malmö har fått betala ett högt pris för honom men jag antar lika mycket att Stefan Nyman ser honom som en back för ett första backpar.

Fantastiskt intressant nu med J.D. Forrest, Daniel Josefsson och Tero Konttinen som riktigt starka skridskoåkare på backsidan. Vilken förvandling vi äntligen ser! Robin Weihager är klart okej sett till sin storlek, Emil Carnestad är också följsam och Alexander Ribbenstrand är duglig på allsvensk nivå. Låt mig tro att vi kommer få se någon stark backbjässe med defensiven i högsta prioritet innan det är färdigvärvat på försvarssidan. 

# # #

Sen måste jag skriva några rader om Linus Klasen också. Ska man tro samtliga stora medier i Sverige så är det klart att Klasen kommer till Malmö. Ja, det är galet. Helgalet. Summorna som nämns i Expressen och Aftonbladet är inte riktigt lika överdrivna som bloggaren som först skrev om det hela lade fram, men det är fortfarande stora pengar. Som sagt, Hugo Stenbeck vill få fart på Malmöishockeyn. Klasen är en lirare av högsta rang i Sverige. Tycker vi pratar mer Linus sen om, eller ska jag säga när, det blir klart. 

Malmö Redhawks 2011/2012

Målvakt: Pontus Sjögren (-13).
Backar: Robin Weihager (-12), Tero Konttinen (-13), Alexander Ribbenstrand (-13), Daniel Josefsson (-14), Emil Carnestad (-13), J.D. Forrest (-13).
Centrar: Morten Green (-13), Roger Ohlsson (-13).
Forwards: Pathrik Westerholm (-13), Ponthus Westerholm (-13), Robin Alvarez (-12), Tomas Kollar (-13), Lukas Ericsson (-13).

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0