Petrasek med i All-Star Team?!

Mina ögon snubblade precis över VM:s All-Star Team. Och till min stora förvåning finner jag David Petrasek bland de två uttagna backarna. Jag har oerhört svårt att se att han tar plats i detta lag. För är det någon spelare jag fått tuppjuck på (ja, utöver Mikael Backlund så klart) så är det just ”Pettan”. 35-åringen hade självklart varit en stjärna om han skulle återvända till Malmö och han håller absolut för spel i KHL, men jag tycker att det har varit alldeles för många misstag från hans sida under turneringen.

 

Men som Malmöfan får man väl ändå vara lite stolt över att en kille som faktiskt fick sin stora utveckling i klubben nu räknas som en av VM:s främsta. Och jag vill givetvis rikta ett grattis till David, även om det givetvis inte är mycket att glädjas över för stunden. Men i framtiden är det givetvis en stor merit att se tillbaka på.

 

All-Star Team

Viktor Fasth, Sverige

 

David Petrasek, Sverige

Marek Zidlicky, Tjeckien

 

Patrik Berglund, Sverige

Jarkko Immonen, Finland

Jaromir Jagr, Tjeckien

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Winnberg

Hur juryn kunde bortse från Kanadas Alex Pietroangelo är ett enormt mysterium, åtminstone för mig

2011-05-15 @ 23:57:59
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0