Ni missar väl inte nattens höjdpunkt

I natt hoppas jag att ni håller er vakna. Boston Bruins tar emot Tampa Bay Lightning för den sjunde och avgörande matchen i den östra Conferencefinalen. Nedsläpp sker 02.00 svensk tid och matchen har alla möjligheter att bli en riktig höjdare. Jag har förvisso inte hunnit med att se särskilt mycket av drabbningarna i just den här serien, men jag har verkligen gillat det jag sett. Matchen lär bli en riktig holmgång mellan två lag som kan det där med att spela en bra hockey.

 

Hjärnan säger att hemmalaget kommer att avancera till final, men hjärtat hoppas att Bolts drar det längsta strået. Jag tycker deras resa har varit fantastisk att bevittna på avstånd. Från ett av ligans största stryklag till att nu bara vara en match från en ny final – klubbens andra i dess korta historia.

 

Martin St. Louis är dessutom en av mina absoluta favoriter i NHL och med tanke på vad han presterat den här säsongen så hoppas jag att han kan få avsluta året med att föra sitt lag till en ny final – och kanske även lagets andra titel på åtta år. Det hade dessutom suttit fint om två av finalisterna till årets Hart Trophy, St. Louis och Daniel Sedin, hade ställs head-to-head i finalen.

 

Visst finns ni med i natt?

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0