MODO på jakt efter "Ante"

Malmö vann dragkampen mot MODO om Linus Klasen. Är det så att ångermanlänningarna ser till att ta revansch nu? Enligt Örnsköldsviks Allehanda jagar klubben nämligen Malmöprofilen Andreas Thuresson, som sedan fyra år tillbaka har tillhört Nashville Predators organisation.

 

”Ante” har varit en våt dröm för mig sedan det stod klart att Hugo Stenbeck skulle lägga en halv förmögenhet (ja, för oss vanliga dödliga) i lagbygget. Och en liten del i mig hoppas fortfarande att den kan bli verklighet, även om jag är helt inställd på att detta bara kan bli en realitet när vi åter är ett Elitserielag. Men skulle han nu hamna i Markus Näslunds lagbygge skulle det smärta oerhört. Även om Linus Klasen utan tvekan är en bättre spelare än Andreas Thuresson (nåja, kanske svårt att jämföra så pass olika spelstilar) så hade jag hellre tagit Thuresson än Klasen. Därför hoppas jag att han håller sig ifrån Sverige innan han åter drar på sig Malmödressen.

 

Läs artikeln här!

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0