Mitt dream team

Roar mig denna förmiddag med att sätta ihop en form av dream team för Malmös del. Jag har bara tagit ut spelare som fortfarande är aktiva och som inte längre återfinns i laget.

 

Målvakter:

Henrik Karlsson – Cristopher Nihlstorp

 

Kommentar: Henrik Karlsson är den främste målvakt som vaktat Malmös kasse under de senaste åren och han känns helt given i det här laget. Som back-up stod valet mellan Cristopher Nihlstorp och Andreas Hadelöv. Jag valde ”Torpet”, trots att jag aldrig varit något större fan av honom. Men han överglänste faktiskt Hadelöv i SM-finalspelet.

 

Förstafemman:

Kim Johnsson – Janne Niinimaa

Magnus Pääjärvi – Frans Nielsen – Andreas Thuresson

 

Kommentar: Förvisso vet väl ingen riktigt huruvida Kim Johnsson fortfarande är aktiv eller ej, men han får ändå ta plats här. Tanken är att ha ett förstabackpar som funkar såväl defensivt som offensivt. Jag tror att trion där framme skulle komplettera varandra riktigt bra. Det hade varit fantastiskt att få återse någon av dessa i Malmötröjan igen.

 

Andrafemman:

David Petrasek – Andreas Lilja

Carl Söderberg – Marcus Johansson – Marcus Paulsson

 

Kommentar: Backarna är kanske inte de mest skridskoskickliga, men jag tror ändå att de skulle funka bra tillsammans. Kedjeformationen bygger på fart och finess. Jag har alltid varit svag för Marcus Paulsson, även när han haft en tendens att överdriva dribblandet.

 

Tredjefemman:

Jyri Marttinen – Jyrki Välivaara

Björn Melin – Brett McLean – Nichlas Hardt

 

Kommentar: Nästintill en ren utlänningsfemma. De finska backarna känns klockrena tillsammans. Jyri Marttinen är i mina ögon den främsta back som spelat i Malmö under de senaste åren. Brett McLean och Nichlas Hardt ser jag som ett klockrent boxplay-par, men man har även kapacitet att skapa saker offensivt, inte minst när Björn Melin fullbordar trion.

 

Fjärdefemman:

Tim Erixon – Fredrik Eriksson

Jannik Hansen – Patrik Lundh – Jan Urbas

 

Kommentar: En kedja med mycket fart och fläkt. Samtliga forwards är underbara skridskoåkare och Jan Urbas har potential att sätta puckarna i nät. Risken med den här formationen är att defensiven troligtvis blir något lidande. Såväl Tim Erixon som Fredrik Eriksson är bättre i det offensiva spelet, men då gäller det helt enkelt att förlägga spelet till motståndarnas försvarszon.

 

Vad tycker ni läsare om laget? Saknar ni någon spelare? Eller är det någon som absolut inte skulle få vara med?

 

Vilka spelare var då nära att ta en plats i mina ögon? Det fanns faktiskt en del som föll på målsnöret:

Andreas Hadelöv

Mikko Luoma

Frank Banham

Martin Johansson

Gustav Nyquist

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Magnus

Om inget annat hade FF varit grymt underhållande att se.

2011-05-07 @ 16:32:27
URL: http://nyheter24.se/blogg/malmo-hockey/
Postat av: Winnberg

Du har en poäng där Hawkeye, men för mig är Fjodor som en viss Lasse P - dvs han går alltid bort. Men hade faktiskt en tanke på honom under ett mycket kort tag ;)

2011-05-07 @ 17:48:57
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0