Lite Dyk och kaptensspekulationer

Sedan i går står det klart att Sebastian Dyk lämnar Malmö. Precis som i fallen kring Carl Söderberg och Victor Öhman tror jag att detta är bäst för båda parter. Det råder inga som helst tvivel om att Dyk har talang nog för att lira allsvensk ishockey, men det handlar om att kunna omsätta denna talang till något som gagnar det egna laget. Och under den gångna säsongen hade Sebastian oerhört svårt att vara vägvinnande i sitt spel – faktiskt inte bara i A-laget utan även i J20-sammanhang.

 

Jag hoppas innerligt att han hittar tillbaka till den utvecklingskruva som pekade rakt uppåt för ett par säsonger sedan.

 

# # #

 

Jag nämnde i mitt senaste inlägg att Morten Green figurerar som lagkapten för det danska landslaget. Frågan är om inte Green är ett hett alternativ som kapten även för Malmö till den kommande säsongen. Tomas Kollar lär självklart vara ett hett alternativ, men jag är inget större fan av att ett nyförvärv kliver rakt in och blir kapten.

 

Vad tycker ni? Vem ser ni helst som kapten till hösten?

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: R

Helt klart är Morten värd att vara kapten till hösten.

2011-05-05 @ 07:34:15
Postat av: Tysken

Morten Green! Helt rätt resonerat kring Kollar!

2011-05-05 @ 17:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0