Glöm inte era mödrar!

Ni glömmer väl inte bort att gratulera era mödrar i dag. Personligen har jag världens bästa mamma och självklart ska hon firas!

 

# # #

 

Brynäs- och VM-stjärnan, nu känner jag mig nästan som en kvällstidningsjournalist, Jacob Silfverberg har bestämt sig för att skjuta upp NHL-äventyret ytterligare en säsong och stannar hemma i Elitserien även över 2011/2012. De svenska Elitseriearenorna får därmed besök en av seriens större attraktioner ytterligare ett par gånger innan Ottawa Senators kommer att få dra nytta av Silfverbergs tjänster.

 

# # #

 

Riksidrottsförbundet, RF, hade i dag en stämma där man röstade igenom en bibehållen 51-procentsregel. Jag vet inte riktigt om detta på något sätt påverkar Malmö Redhawks. Hugo Stenbeck är som bekant majoritetsägare, men att 51-procentsregeln fortfarande finns kvar borde det betyda att han endast har en majoritet av aktierna, men att klubben fortfarande har en majoritet av rösterna. Finns det någon kunnig läsare som har koll i detta ämne? Jag känner att jag egentligen borde vara mer insatt i detta med tanke på att jag faktiskt studerar just ekonomi, men icke sa nicke! Enlighten me!

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Pal

Får man fråga vilken utbildning du läser, och vad du tycker om undervisningen? Planerar nämligen själv att läsa ekonomi i Lund till hösten.

2011-05-29 @ 18:45:29
Postat av: Winnberg

Absolut!



Jag läser kandidatprogrammet och håller precis på att avsluta tredje terminen och Företagsekonomi B. Jag trivs väldigt bra. Förvisso anser jag att ett par kurser är mycket trams (marknadsföring och organisation), men det där är det ju olika från person till person.



Vad gäller studentlivet så är det outstanding (med reservation för att Uppsala är med i kampen). Alltid lätt att träffa nytt folk och det finns alltid saker att göra - när man inte riktigt känner för att ta tag i plugget. Så det är klart att du ska läsa ekonomi här i Lund!

2011-05-29 @ 21:32:35
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0