Fiaskolaget klart för final

Tre Kronor är klara för final. Dessa kronor som var så devalverade efter premiärmatchen mot Norge. Nu spelar man VM-final på söndag!

 

Jag har haft ett par ganska rejäla sågningar av Mikael Backlund under denna VM-turnering. Han har väldigt många verktyg i sin låda, framför allt klubbtekniken och skottet, men jag har svårt att finna en spelare som är lika vek som ”Mickis”. Men i dag svarade han för ett spel som jag aldrig sett honom vara i närheten av. Och då syftar jag inte på hans mål, utan främst på arbetsinsatsen. Riktigt kul att se. Och jag är den första att ändra uppfattning kring honom.

 

Jacob Silfverberg och Marcus Krüger har däremot aldrig hamnat på min svarta lista. Och satan i gatan vilken match denna duo svarade för. Stenhårt jobb över hela banan – och dessutom skapar man chanser. Silfverbergs skott som sånär renderade i 4-1 är ett bevis på att han är en riktigt vass målskytt som dessutom gillar att dra på sig blåstället.

 

Nu ställer vi in siktet på söndag. Då vankas det fest!

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0