En av två målvakter på ingång

MrMadhawk.se gräver i kväll fram att Södertälje-målvakten Pontus Sjögren är klar för Malmö Redhawks. 26-åringen ska ha kommit överens om ett tvåårskontrakt med Malmö. Sjögren konkurrerade ut Riku Helenius den gångna säsongen och noterades totalt för 43 elitseriematcher mellan stolparna. I Kvalserien deltog han i sju matcher.

Jag ska inte påstå att jag är förvånad. Ägnade faktiskt för ett par dagar sedan en timme åt att kolla igenom spelare som Stefan Nyman och/eller Leif Strömberg har haft i sina lag under 2000-talet och just Pontus var ett namn som slog mig. Dock var jag rätt inställd på att han skulle ta ett nytt kontrakt i SSK alternativt bli reservmålvakt i ett elitserielag.

Känslan kring Sjögren som en av två målvakter? Det är okej. Varken mer eller mindre. Jag är helt övertygad om att Pontus inte är en uttalad etta. Anar att Nyman letar efter en betydligt mer erfaren målvakt också. Vi får helt enkelt avvakta och se.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0