Det hettar till i Nordamerika

I natt drar Conferencefinalerna igång i Stanley Cup-slutspelet. Först ut är matchen mellan Boston Bruins och Tampa Bay Lightning. Jag ska inte påstå att jag förväntade mig att dessa lag skulle göra upp om den östra platsen i finalen, men jag hade det lite på känn att såväl Lightning som Bruins skulle finnas med långt in i slutspelet.

Steve Yzerman & co har gjort ett fantastiskt jobb nere i solskensstaten och fått Tampa att resa sig ur askan för att åter bli en contender. Jag hoppas att Dwayne Roloson får chansen att delta i ytterligare en Stanley Cup-final. Det spel han bjöd på 2006, då i Edmonton Oilers, var fantastisk - och i år har han, om möjligt, varit än bättre.

Dock tror jag att Boston är ett bättre lag och att fansen i TD Garden kommer att få vara med om något stort längre fram i vår. Bruins är min favorit till titeln. Man har allt som behövs för att vinna. Tim Thomas är en oerhört skicklig målvakt, Zdeno Chara styr laget från sin backplats - och offensivt finns mängder med klasspelare som Patrice Bergeron, Nathan Horton och David Krejci.

Om tolv timmar, alltså klockan 02.00 i natt, släpps pucken i match ett. Det är helt klart värt att offra en skön natts sömn för att spana in högklassig ishockeyunderhållning!

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0