Det är mycket nu

Det har gnällts en del på att det varit tyst kring Malmö Redhawks. Man kan lugnt säga att det nu är vilda västern kring klubben. Och jag bara älskar det faktum att vi är på väg att bli än mer hatade runt om i hela Hockeysverige!

 

# # #

 

J.D. Forrest i går – Robert Carlsson i dag.

 

Jag har egentligen nada koll på Forrest. Men med den beskrivning som ges av honom så känns det minst sagt lovande. Såg dessutom att min bloggkollega drog paralleller till Fredrik Eriksson – och det var också precis den kopplingen jag gjorde när jag läste på om den offensiva backen.

 

Jag fullständigt älskar det faktum att backbesättning nu till stor del består av mindre, mobila backar. Jag konstaterar härmed att det nu är en omöjlighet för alla så kallade experter att kalla Malmös backar för stora och tröga. Jag vet förresten inte om ni tänkte på det under Kvalserien, att Växjö backar var stora och rejäla. Jag tycker faktiskt det är lite humor på det. Men nog om det.

 

# # #

 

Vad innebär värvningen av ”Robban” Carlsson då? Jo, ännu en SSK:are in i truppen – och vi väntar på en till, som ni alla vet. Men jag tror att Carlsson kan vara mycket bra att ha i det här laget. En riktig hockeyarbetare, stöpt i samma form som Tomas Kollar. Det behövs spelare som kommer till jobbet varje dag och som driver på, inte bara under match, utan även på varenda träningspass. Jag ser Carlsson som en uppgraderad version av Mikael Wahlberg – och då är ”Sälen” kanske min största favorit i Malmötröjan, någonsin.

 

# # #

 

Det senaste ryktet som uppstått, att Henrik Karlsson skulle vara aktuell för en comeback, har fått mig att få ståpäls. Det hade känts som en klockren förstakeeper. Och jag tycker lagbygget ser oerhört intressant ut just nu. Antar att det kommer att lugna ner sig lite under helgen, men nästa vecka kan säkert bjuda på ett eller annat trevligt besked.

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Fatboy

Gillar inte värvningen av Carlsson alls. Han blir knappast bättre och tycker faktiskt vi kan få bättre spelare. Ett tvåårskontrakt känns inte bra.



Värvningen av Klasen är helt jävla underbar!

2011-05-13 @ 18:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0