Beskedet vi alla väntat på

Äntligen! Nu står det nämligen klart att Malmö Redhawks och Patrik Nevalainen bryter samarbetet.

 

Jag kan tänka mig att ”Neva” tillsammans med sin agent kommit fram till att det är lönlöst att stanna i Malmö. Förvisso hade han fått lön för det kommande året, men att bara sitta av ett kontrakt känns knappast som rätt väg att gå i det här fallet. Särskilt inte om man dessutom tar hans relativt unga ålder i anspråk.

 

Jag förutser att detta inte kommer leda till att klubben är skyldiga Nevalainen något för den kommande säsongen, utan att den klubb han kommer att representera under vintern tar hand om alla kostnader för backen.

 

Även om jag länge har väntat på just detta besked så vill jag passa på att önska Patrik Nevalainen ett stort lycka till i den fortsatta hockeykarriären!

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0