Rena rama utklassningen

Vancouver hade banne mig inte mycket att sätta emot i TD Garden denna natt. Visst, man höll 0-0 under tjugo minuter, men sedan brakade helvetet lös. Boston var bättre på alla punkter. Och när inte ens Roberto Luongo mäktar med att försvara lagets färger, ja då rinner det i väg till åtta fucking ett.

 

Det var faktiskt lite pinsamt att se gästernas uppträdande under slutminuterna. Boston gick från 5-1 till 8-1 genom att göra mål på tre raka skott – och det är verkligen inte okej att förlora en final med så pass stora siffror.

 

Måste säga att det är skönt att Boston går segrande ur den här matchen, inte minst med tanke på Aaron Romes fula och sena tackling som tvingade Nathan Horton att lämna matchen redan efter ett par minuters spel. Jag räknar kallt med att Rome får spelledigt resten av säsongen. Men just blind side-hits är något som NHL ser allvarligt på och därför är jag tämligen säker på att Vancouverbacken kommer att åläggas med en avstängning.

 

Jag kom att tänka på en sak precis när matchen tog slut. Tim Thomas har varit fantastisk i finalspelet och endast släppt fem skott förbi sig på de tre inledande matcherna. Trots det så ligger hans lag under med 1-2 i matcher. Vancouver har hittills gjort de viktiga målen i serien. Trots åtta mål framåt utsågs Thomas till matchens främste spelare. Det säger en hel del om hur bra han spelar för tillfället.

 

Avslutningsvis vill jag gratulera Jannik Hansen till sitt första mål i en Stanley Cup-final. Han var inte lika fenomenal denna kväll som under matcherna i Rogers Arena, men han svarade som vanligt för ett gott dagsverke.

 

Nu väntar några timmars sömn för undertecknad. Detta samtidigt som solen lyser in i mitt sovrum. Tror dock inte det kan stoppa mig från lite skön sömn.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0