Örebro förstärker som väntat med Aulin

Tidigare i dag släppte jag tredjeplatsen i mitt allsvenska tips. På den positionen återfinns Örebro, en klubb som i dag meddelar att Jared Aulin kommer att stärka upp truppen inför den kommande säsongen. Nu var detta långt ifrån någon chockartad värvning, utan snarare något som vi egentligen bara väntat på att få svart på vitt – att det kort och gott skulle bli en realitet.

 

Vad får då seriekonkurrenten i den kanadensiske centern? Ja, utöver det faktum att man får en lirare som dejtat Paris Hilton så kan man förvänta sig en spelare som producerar offensivt – samtidigt som han tar ansvar även i defensiven. Med sin högerfattning kan han absolut bli ett vapen i exempelvis powerplay och han kan mycket väl bli den ledande spelaren i den där andraformationen som jag nämnde tidigare i dag, den som ska kunna ackompanjera Conny Strömbergs kedja vad gäller offensiv produktivitet.

 

29-årige Aulin representerade Leksand i fjol och gjorde succé från start. Enligt Örebros starke man, Mikael Fahlander, berodde den dipp som sedan infann sig på en efterhängsen armbågsskada. Håller han sig skadefri under säsongen skulle jag bli förvånad om han inte toppar fjolårets 30 poäng på 36 matcher.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0