Mer pengar in

Mr Malmö har fört en tillbakadragen tillvaro under de senaste åren. Percy Nilsson har istället tagit hand om sitt nya skötebarn, Malmö Arena. Men nu ger han sig åter in i leken. Trots att Hugo Stenbeck bidragit med 3 miljoner Euro (fördelat på 1 för att täcka fjolårets kostnader och 2 till budgeten inför den kommande säsongen) så anser Percy att det behövs mer pengar.

 

– Jag tyckte att de inte hade tillräckligt med pengar till spelare, så jag tänkte att då får jag gå in med lite, säger han själv i en intervju med Sydsvenskan.

 

Man kan sannerligen inte annat än älska Percy Nilsson för hans brinnande engagemang kring klubben. Det går inte att sticka under stol med det faktum att han varit en bidragande orsak till många felsatsningar, men vi kan heller aldrig någonsin glömma att staden med största sannolikhet inte haft en hockeyklubb av Redhawks dignitet om det inte vore för herr Nilsson. För att inte tala om SM-gulden och Europacuptiteln på 90-talet.

 

Det som får mig att höja lite på ögonbrynen är att dessa pengar, två miljoner svenska riksdaler, öronmärks och enbart får användas för att förstärka spelartruppen. Jag hade nämligen fått för mig att detsamma mer eller mindre gällde Stenbecks två miljoner Euro. Jag anser att det finns mycket annat att satsa på – inte minst ungdomsverksamheten, men även arrangemanget kring matcherna. Det behöver vara mer show kring hemmamatcherna. Som det såg ut under fjolåret var det, åtminstone enligt mig, en större upplevelse att se Malmö spela på Isstadion under exempelvis 2007/2008 jämfört med det man bjöds på i arenan. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ”jipposaker” som ljud och ljus åter förs på tal och att detta åtminstone prioriteras i en liten utsträckning till säsongsstarten för 2011/2012.

 

På detta plan är det bara att jämföra med Rögle. I Ängelholm är hela produktionen alltid klockren och jag vill så gärna se något liknande i Malmö. Möjligheterna med landets finaste i arena är oändliga – och jag hade nästan hellre sett att Percy varit villig att lägga pengar för att få till en bättre matchupplevelse. Jag kan tänka mig att detta faktiskt hade lockat ganska mycket för gemene man, även om det viktigaste givetvis är att vinna matcherna.

 

Tycker ni läsare att det är viktigt mer allt som sker runtomkring matcherna?

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0