Match fem stundar om ett par timmar

Förvånansvärt tyst kring Malmö Redhawks. Då fokuserar vi lite på Nordamerika istället, där det i natt vankas match nummer fem mellan Vancouver Canucks och Boston Bruins i Stanley Cup-finalen. Jag ska i vanlig ordning försöka hålla mig vaken matchen igenom, men då en viss ålder uppnåtts innebär det tyvärr att det inte längre är lika lätt att sitta uppe halva natten.

 

Ska jag spekulera tror jag dock att Bruins har goda möjligheter att knipa även denna match och att man därmed skaffar sig ett utmärkt läge att avgöra hemma i TD Garden natten mot tisdag.

 

I natt är det verkligen upp till bevis för tvillingarna Sedin. Det är nu man ska visa att man tillhöra den yppersta eliten i världens bästa hockeyliga och därmed också föra sitt lag till ett läge som innebär att man kan avgöra matchserien i Boston om tre dagar. Annars riskerar man att hamna i samma fack som spelare likt Joe Thornton i San José Sharks. Dvs spelare som alltid presterar i grundserien, men som inte förmår att leda sitt lag till en titel – och det är egentligen det som allt går ut på.

 

Som sagt, jag tror att Timmy Thomas och Bruins fortsätter på den inslagna vägen, men jag hoppas att svenskarna i Canucks åter kan vända på matchserien och placera sig i förarsätet inför fortsättningen. Vi har nästan två timmar till nedsläpp. Bra hockeyunderhållning är egentligen det enda jag kräver. Snart åker vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0