Le Tour: Lagpresentation i dag

Under juli månad kommer Redline inte längre att enbart handla om hockey. Cykel kommer att få en ganska stor roll när nu Tour de France drar igång. I dag presenteras lagen som en lite kick-off inför starten på lördag. Något annorlunda detta år är att man kör igång med en riktig etapp direkt och skippar prologen, som annars är ett ständigt återkommande inslag i Touren.

 

Precis som de senaste åren är det troligt att slutsegern står mellan spanjoren Alberto Contador och luxemburgaren Andy Schleck. Jag håller utan tvekan på den karismatiske Schleck.

 

Som vanligt storsatsar Eurosport på tävlingen, som är den största årligen återkommande i världen. Är ni någorlunda intresserade av cykel så är detta banne mig en av årets stora höjdpunkter. Att guidas igenom etapperna av alltid lika pålästa och hängivna kommentatorerna i Roberto Vacchi och Anders Adamsson är en fröjd. Självklart visar Eurosport också lagpresentationen. Sändningen drar igång 15.15.

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Anton B

Detta med cykel på bloggen förstår jag faktiskt inte alls.. :/

2011-06-30 @ 14:54:02
Postat av: Winnberg

Anledningen är att jag kort sagt är ett ganska stort cykelfan. Självklart kommer huvudämnet fortsatt att vara hockey!

2011-07-01 @ 01:03:17
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: Johan

Cykel på bloggen gör mig till en betydligt mer frekvent besökare under juli! :)

2011-07-03 @ 14:39:58
URL: http://mrmadhawk.se
Postat av: aaa

Varför just cykel? Kan inte du beskriva för mig (som inte är cykelfrälst) vad som gör just denna sport så intressant. Har alltid undrat :)

2011-07-03 @ 15:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0