Lazo Malmös nästa nyförvärv

Den 33-årige slovaken Miroslav Lazo ser ut att bli Malmö Redhawks nästa nyförvärv, åtminstone om man litar på MrMadhawk. Det rör sig om en forward som har öst in mål i den slovakiska ligan, men även testat på spel i ryska KHL.

 

Beskrivningen av Lazo säger att han har ett mycket bra skott samt att han alltid står upp för sina lagkompisar – något som slovakens alla utvisningsminuter inte minst vittnar om.

 

Jag tror att Lazo har all potential att bli en enorm publikfavorit i Malmö Arena under vintern. Lite som Frank Banham var under hans korta gästspel på Isstadion. Lazo kommer antingen att vara en dundersuccé eller en jätteflopp. Jag tror inte att det finns något mellanting för slovaken.

 

# # #

 

På annat håll, nämligen i Expressen, kommer det fler trevliga tongångar. Tidningen har via Viktor Fasths agent fått beskedet att stjärnkeepern förblir AIK trogen och struntar i att åka över Atlanten. Detta borde öppna dörren för Malmö, när det handlar om att lägga vantarna på Martin Gerber.

 

# # #

 

Om vi då ska försöka oss på att formera ihop ett lag, hur skulle det då se ut? Kanske så här:

 

Linus Klasen – Jesper Mattsson – Miroslav Lazo

Robin Alvarez – Morten Green – NY

Pathrik Westerholm – Robert Carlsson – Ponthus Westerholm

Lukas Ericsson – Roger Ohlsson – Tomas Kollar

 

Daniel Josefsson – Tim Heed

J.D. Forrest – NY

Robin Weihager – Tero Konttinen

Alexander Ribbenstrand – Emil Carnestad

 

NY (Pontus Sjögren)

 

Drömvärvningarna på de platser som ska in är utan tvekan Martin Gerber, Pavel Skrbek och Andreas Thuresson. Vågar man hoppas på att Stefan Nyman kan landa åtminstone två av dessa?

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Linder

Kollar och Eriksson är för bra för 4:e linen. Tror tvillingarna kommer hamna där(Till en början). Vidare tror jag Eriksson kommer få sitt stora genombrott i år och ta Alvarez plats i andra efter ngr matcher.



Sen är jag skeptisk till Mattsson i första. Vad jag såg av han i fjor tror jag han kommer spela PP mest och hamna lite längra ner i kedjan.

2011-06-16 @ 17:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0