Lassen åter aktuell?

I dag har ett gammalt hederligt rykte flutit upp till ytan igen. Daniel Tjärnqvist förstärker Djurgårdens backbesättning – något som utan tvekan kan innebära att stockholmarna ser Stefan Lassen som överflödig. Vi vet alla att dansken varit aktuell för spel i Malmö under en längre tid – nästintill hela Silly – och förvärvet av Tjärnqvist gör det knappast en flytt söderut mindre trolig.

 

Jag vet egentligen inte riktigt vad jag tycker och tänker om Stefan Lassen. Å ena sidan vet vi att han gjorde en riktigt bra Kvalserie med Leksand för drygt ett år sedan och att han besitter de defensiva egenskaper som bör adderas till det nuvarande lagbygget. Å andra sidan kommer han från en riktigt tung säsong i Djurgården, där han haft oerhört svårt att slå sig in. Jag är kluven här. För en dryg månad sedan hade jag varit mycket nöjd med Lassen, men det har ju skett en del sedan dess. Det känns lite som att jag helt plötsligt har mycket större förväntningar på vilka spelare som ska värvas – att det numera krävs stjärnor.

 

Oavsett vad jag känner kring Stefan Lassen så lär han nu vara betydligt närmre ett kontrakt med Malmö Redhawks.

 

Självklart vill jag även veta hur ni läsare ställer er kring en eventuell värvning av den danske 25-åringen!

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Merla

Jag känner precis som du, Winnberg. För en månad sedan hade jag absolut varit nöjd med Lassen. I mina ögon har han potential att vara en klassback i Elitserien, men i takt med flera klassvärvningar känns detta som en "hyfsad" värvning.



Känns som vi kanske hade behövt få in en klassback och det är väl inte Lassen, eller?



Tack för en riktigt bra och intressant blogg. Ett perfekt komplement till Johans!

2011-06-28 @ 14:53:50
Postat av: Tysken

Vill Strömberg ha in Lassen så ska han få det, vi kan förändra under säsongen om någon faller ur ramen.. Inte minst i Januari!

2011-06-28 @ 19:35:19
Postat av: Winnberg

Spontant känner jag att det hade "räckt" med Lassen, men använder vi ett klassiskt amerikansk ordspråk (finns säkert på svenska också) "If you give a mouse a cookie - it's gonna want a glas of milk" som jag tycker symboliserar det hela på ett bra sätt. Vi fans har helt enkelt blivit bortskämda med riktiga toppnamn och förväntar oss att dessa ska fortsätta trilla in.



Landar Nyman Lassen så lovar jag att jag kommer att vara nöjd. Åtminstone inledningsvis ;)

2011-06-28 @ 23:12:16
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0